Hazautazó

Ezeket a dolgokat vidd magaddal, ha Calabriában strandolsz!

2020. július 10. - eviabroad

A gyönyörű calabriai partokról már írtam, azt viszont nem említettem talán, hogy a megszokott, forró homok helyett bizonyos városokban, így Lameziában és környékén is kisebb-nagyobb kavicsokon lehet a tengerbe gyalogolni. Nekem bevallom, nehezemre esik ezen a fakíroknak való "úton" járni, úgyhogy arra gondoltam, inkább beszerzek egy vízicipőt! 

Egyelőre nem történt meg, de már nézelődöm az interneten, és ha minden igaz, találtam is olyan üzletet, ahol árulják, és nem kell messze menni érte. (A hamarosan esedékes hazautazásom miatt a rendelésben már nem bízom.) A vízálló lábbeli több szempontból is megéri: védi a talpat a sérülésektől, és jóval kényelmesebbé teszi a parti sétákat. Tropeában nélkülözhető, mert ott a fenti problémák nem okoznak gondot, mutatom is, miért! Mesés, ugye?

italy-2269693_1920.jpg

A gyönyörű fehér homok után térjünk vissza a kövekhez. Nekem, aki nem tud úszni, nagy könnyebbség lenne, ha nem érezném, ahogy a hullámok kigörgetik a kavicsokat a talpam alól. Egyébként mindig nagyon óvatos vagyok (talán túlzottan is), sosem megyek a parttól messzire a vízben. Már csak a kényelmetlen kavicsok miatt sem, amiket amúgy meg lehet szokni, és egyébként is, próbálom úgy felfogni, hogy jót tesznek a bőrnek. (Nevetnék, ha nem jutna eszembe, hogy azért fáj is.) 

De a saját kis problémámat leszámítva, vízicipő nélkül is lehet strandolni. Ami viszont szerintem elengedhetetlen, az a napernyő. Sok helyen lehet bérelni, de a rutinos olaszoknak már van otthon, és viszik is magukkal. Nagyon gyorsan le lehet égni, és úgy tűz a nap, hogy rövid idő után árnyékért áhítozik mindenki. (Fák híján azonban AZ nincs.) Most végre megtérülni látszik a szalmakalapom értéke; ha napernyő nincs, legyen tehát kalap! A törölköző-hűtőtáska-innivaló-uzsonna-naptej kombinációra már ki sem térek, mert az mind alap. Kell viszont 1-2 szatyorféleség, amiben a meg nem száradt, homokos-kavicsos törölközők és az elfogyasztott uzsonna csomagolása/szalvéták kerülnek. Hiszen a szemetelés nem a mi műfajunk, ugye? Mi mindig viszünk, szerintem ez mindenkinek kötelessége. Így is van sajnos elég kallódó műanyagflakon, stb. bizonyos tengerparti részeken. 

A napszemüvegekkel kapcsolatban egyébként sokan nem tudják, de a sós víz nem tesz jót nekik, úgyhogy a tengerben jobb nem viselni őket. Saját tapasztalatom alapján azt mondhatom, az értékeimet soha senki nem háborgatta eddig, de persze nem is hagytam őket szem előtt. Csak azt viszem, ami feltétlenül szükséges. Itt jegyezném meg, hogy maszk már nem kell, de mi azért mindig elrakjuk, és visszük a partra is, mert ki tudja. 

További opcionális dolgok: #1 tükör - mert az összekócolt, tengervizes haj nem egyszerű eset. #2 körömreszelő, mert a vizes köröm, főleg ha hosszabb, törhet. #3 kézfertőtlenítő evés előtti és utáni használatra. 

Bónusz: ha épp olyan partszakaszon vagyunk, ahol nincsenek millióan, kövekkel játszunk. Kijelölünk egy pontot a parton, és fejenként 3-3, egyforma színű (fehér, zöldes vagy fekete) kaviccsal próbálunk egy ahhoz minél közelebbi pontot eltalálni. Nem tudom, mi a hivatalos neve, de egy műanyaglabdás verziót láttam már az üzletekben. A kavicsos változat előnye, hogy nem viszi el a szél, továbbá nem kell cipelni vagy elpakolni a játékot, mivel azt maga a tenger (meg a part) biztosítja.

Kihagytam valamit? 

süti beállítások módosítása