Hazautazó

Kedves Posta, ezt magyarázd meg!

2020. szeptember 30. - eviabroad

Sajnos újra elkövettem azt a hibát, hogy a Magyar Postára bíztam egy képeslap kézbesítését. 

Legutóbb tavaly decemberben, édesapám születésnapjára küldtem üdvözlőlapot, Olaszországból Magyarországra. Borítékban volt, de nem tettem bele semmit, tehát pénz és semmi más nem volt benne, csak egy képeslap. Azt hiszem, sokat kellett várni, mire megérkezett, ráadásul a meglepetés nem a szülinapost érte, hanem lényegében mindannyiunkat: a képeslap úgy ért célba, hogy a boríték látszólag sértetlen maradt, a benne lévő lapból viszont hiányzott egy nem kis darab. El nem tudom mondani, mennyire csalódott voltam a családommal együtt.

A borítékra semmilyen jelzést nem ragasztottak, miközben nyilvánvaló, hogy a posta követhetett el hibát és ezt illett volna jelezni. Nem csak bedobni a postaládába. Több nagyon udvarias üzenetet írtunk a postának különböző fórumokon, mert szerettük volna kideríteni, mi állhat a háttérben. Illetve azt sem szeretnénk, ha ez másokkal is megtörténne. Egyetlen választ kaptunk egy nagyon kedves ügyintézőtől, ő azt tanácsolta, vigyük vissza a lapot a postára, és kérjük, hogy vegyenek fel jegyzőkönyvet. A szüleim mentek be, hiszen én messze, Olaszországban voltam. Tőlük az információ, hogy a postai dolgozók, akikhez segítségért fordultak, értetlenkedve és nem túl segítőkészen álltak a dologhoz, a postai gépet hibáztatva, ami VALAMI CSODA ÁLTAL kibontotta a borítékot, és csak a képeslapból tépett ki egy darabot, miután vissza is zárta, nyilván anélkül, hogy ezt bárki észrevette volna. A jegyzőkönyvet végül felvették, de mivel körülbelül 1500 forint volt a feladás + a lap értéke, anyukámék szerint nem vették komolyan az ügyet, ellenben kioktatták őket, hogy pénzt ne tegyenek soha borítékba. Biztos azt is a gép venné ki. 

Akkor csak egy Facebook-posztot szenteltem az ügynek, és rengeteg ismerős kommentelt, hogy nekik is volt hasonlóan rossz tapasztalatuk a postával. Most azért írok róla, mert 2 hete elsőbbségivel adtam fel újra egy születésnapi képeslapot, ezalkalommal Magyarországról Olaszországba, és lám, UGYANAZ történt. Így kapta meg az ünnepelt az ELSŐBBSÉGIVEL postázott lapot, 2 héttel a feladás után: 

photo_2020-09-30_14-25-45.jpg

A boríték most is sértetlen. Kérdem én, ki és miért tesz ilyet, mivel lehet ezt megmagyarázni? Azt nem tudhatom, hogy hol történt a "baleset", de ha újra a postához fordulok, miért kell attól félnem, hogy megint elhajtanak, mert ez "csak" 650 forintomba került? Ennyire megbízhatóak a szolgáltatásaik? Hányszor 650 vagy1500 forintom bánhatja még, ha megbízom bennük? Amikor a szeretteimtől több ezer kilométerre szeretnék egy apró gesztust tenni, az nekik nem ér annyit, hogy ellássák a feladatot, amiért fizettem? Vagy én vagyok a hülye, amiért a határon belül soha nem teljesített kézbesítéseik ellenére új esélyt adok nekik? Meddig lehet ezt következmények nélkül csinálni??

Szóval, kedves posta, kérem, hogy a jövőben ne tegyék ezt azokkal, akik még igénybe tervezik venni a szolgáltatásaikat, amiért fizetnek. Ha nem a magyar oldalon van a felelős, akkor legyenek szívesek és küldjenek jelzést az illetékeseknek, mert ez így nem tartható. Akkor pedig, ha önökhöz fordulnék a problémámmal, ne nézzenek hülyének, hanem vállalják a felelősséget, mert akkor sokkal szimpatikusabbak lesznek a szememben.

süti beállítások módosítása