Hazautazó

Tropea a legszebb olasz városok listáján

2020. november 30. - eviabroad

Bár Tropea a calabriaiak szemében turistaparadicsom, a helyi idegenvezetők szerint közel sem értékelik annyira Olaszországban, mint amennyire megérdemelné.  

Szerencsére változni látszik a helyzet: nemrég 4 új településsel gyarapodott a legszebb olasz városok (I Borghi più belli d’Italia) hivatalos listája, és igen, a Tirrén-tenger gyöngyszemének nevezett Tropea is a szerencsés kiválasztottak közé került!

nemanja-peric-elxmgw4btp8-unsplash.jpg

A világszerte ismert olasz nagyvárosok, úgy mint Róma vagy Nápoly nem szorulnak nagyobb hírverésre, ám a legszebb városok listáját nem is nekik találták ki. Kizárólag 15,000 főnél kisebb lakosságú városok jelentkezhetnek a megmérettetésre, amely során kulturális és építészeti kincseiket, illetve helyi szokásaikat veszik sorra a döntéshozók. A lista létrehozásával azt a célt tűzték ki, hogy a figyelmet a győztesekre, Olaszország rejtett kincseire tereljék. Tropeán kívül a pugliai Monte Sant'Angelo, a laziói Bassano in Teverina, és az Umbriában található Monteleone d'Orvieto csatlakozhatott a legszebbek táborához.

Tropea sikerének különösen örülök, mert a felsorolt négy település közül ez az egyedüli, ahol személyesen is jártam már. Azon túl, hogy nyáron alig sikerült parkolóhelyet találni, semmi rosszat nem mondhatok róla. Sétálgattam óvárosának hangulatos kis utcáin, és közben utazási irodák hajóút ajánlatai között nézelődtem, hogy kiderítsem, miként lehet eljutni a Strombolihoz. Hatalmas cannolót ettem, sétáltam a Santuario Santa Maria dell' Isola kertjében, és az ott kölcsönbe kapott kendővel a vállamon a templom látogatók számára nyitva álló termeit is végigjártam. (A teraszon nagyon meleg volt, így ott kicsit "kitakaróztam", ahogyan a lenti képen látszik.) Megérte felsétálni a mészkő sziklára, amelyen áll: a Tirrén-tengerre néző kilátás egyszerűen páratlan.

Tropea városában ideális esetben talán még most is vidám turisták sétálgatnának, hiszen egészen ősz végéig olyan kellemes a hőmérséklet, hogy a melegebb vidékre kívánkozók ilyenkor is útba ejthetik. Remélhetőleg jövőre már mindenféle aggodalom és korlátozás nélkül. (Nekem is ott a helyem, a Stromboli még mindig vár rám...)

tropea2.jpg

süti beállítások módosítása